Thursday, December 16, 2010

renungan diri..

Aku adalah merupakan seorang 
insan yang sedang meningkat remaja .Aku bakal menghadapi
pelbagai rintangan dan dugaan dalam kehidupanku di dunia 
ini.Aku berasa sungguh takut,gentar, resah, dan...sumenyelah.huhu,,
aku takut andai kata suatu saat nanti aku akan kecundang,binasa dan hanyut ditelan arus kemaksiatan.
Aku juga bimbang andai kata aku menjadi mangsa si 
binatang yang bertopengkan manusia 
semata-mata,yang tidak punyai sedikit pun rasa belas 
kasihan.
Lagi pula,zaman pada masa kini terlalu banyak 
pancarobanya.Kekejaman,penindasan, 
penipuan,maksiat,hiburan serta jenayah semakin berleluasa dan merebak ke seluruh pelosok dunia.

Kini,,
Semakin hari,aku semakin membesar.Seiring dengan itu 
juga,dosaku kian bertambah..tidak terhitung olehku ini.
Seringkali aku merintih di dalam hati.Ya ALLAH,aku 
takut!Aku takut untuk hidup di dunia ini!!Kenapa aku mesti 
dilahirkan ke dunia jikalau untuk melakukan dosa??!
Dan kenapa engkau benarkan aku lahir ke dunia juga 
sedangkan engkau mengetahui bahawa 
aku akan mengingkari perintah-Mu.??!Mengapa Ya 

ALLAH??

Ya ALLAH,aku telah melakukan banyak dosa kepada-Mu.Aku 
seringkali terleka dengan kehidupan di dunia yang penuh 
dengan penipuan ini.
Aku juga seringkali menurut kata hawa nafsu ku..
Ampunilah daku Ya ALLAH,aku tahu aku tidak layak untuk 
mendapat pengampunan daripada-Mu,tetapi Ya ALLAH,aku 
tidak mahu dan tidak sanggup sama sekali untuk menerima 
azab seksaan api neraka-Mu.Oleh itu Ya ALLAH, ampunilah 
daku..sesungguhnya engkau Maha 
Pengampun lagi Maha Penyayang....

Ya ALLAH,aku adalah hambamu yang sangat hina,mungkin 
yang paling hina di dunia ini.
Imanku tidaklah pula sekuat mana,Ya ALLAH.
Ya ALLAH,meskipun aku merupakan makhluk ciptaanmu yang paling hina,aku bermohon kepadamu Ya ALLAH,agar 
engkau berikanlah petunjuk dan hidayah kepadaku.

Ya ALLAH, 
bimbinglah aku ke jalan yang benar dan tetapkanlah aku 
padanya.
Aku meniti hari demi hari dengan penuh rasa debaran.
Aku melangkah dengan penuh 
berhati-hati,khuatir ku kan tersilap langkah lalu tersandung 
di tengah jalan.
Dalam hatiku berdoa agar aku sentiasa bersama-Nya,dan 
hidupku juga diberkati-Nya.

Amin.^__^

p/s: jngn trgopoh-gapah dlm hdup ini.
sentiasa brwaspada agar tidak terpedaya
dengan hasutan laknatullah.
nauzubillah....









No comments:

Post a Comment